среда, 17 февраля 2016 г.

Активізація пізнавальної діяльності учнів при поетапному формуванні розумових дій на уроках математики

   КЗ «Загальноосвітня школа №2 І-ІІІ ступенів м. Приморськ»

Адреса: м.Приморськ, вул. Морська, 65

Телефон: 7-36-06


Автор досвіду: Кравченко Надія Анатоліївна, вчитель математики

Тема досвіду: «Активізація пізнавальної діяльності учнів при поетапному формуванні розумових дій на уроках математики».


Базова модель досвіду

   Сутність досвіду полягає в організації та методиці проведення уроків математики з використанням складових таблиць, схем, опорних конспектів, диктантів, завдань різного рівня складності. Технологія поетапного формування розумових дій забезпечує успішне і міцне засвоєння школярами програмного матеріалу. При цьому реалізується принцип індивідуалізації навчання, вводяться елементи взаємного навчання. Оволодіння знаннями проходить в умовах розвитку пізнавальних здібностей учнів, формування в них таких основних прийомів розумової діяльності, як аналізу, узагальнення, порівняння, абстрагування, уявлення.
   Теорія поетапного формування розумових дій дозволяє учням уже на першому уроці вивчення теми оволодіти необхідними уміннями і навичками, спираючись на конспект вчителя, без попереднього заучування. Тому учні максимально задіяні на уроці, а при виконанні домашнього завдання з'являється час для роботи над цікавими творчими завданнями.
   Ця технологія привчає учнів працювати самостійно. Самостійна робота сприяє формуванню світогляду учнів, забезпечує місце засвоєння знань, навчає творчо застосовувати свої знання.
Прийоми і педагогічні технології, які впроваджуються вчителем на уроках, створюють ситуації успіху, активізації пізнавальної діяльності учнів, підвищення їх інтересу до предмету.
  Теоретичною базою досвіду є дослідження багатьох психологів і педагогів, в яких розкрито значення впливу поетапного формування розумових дій на засвоєння програмного матеріалу, робота М.Б.Воловича ‘‘Математика без перевантажень’’. Це своєрідна основа розвитку думки, в тому числі і творчої.
  Побудова уроків здійснюється відповідно до вимог чинної програми і навчального матеріалу з урахуванням таких вимог: змістовність, доступність, компактність, легка запам'ятованість, легка відтворюваність.
  Результати, які отримав автор в процесі вирішення проблеми: учні максимально задіяні на уроці, уміють працювати самостійно, творчо застосовувати свої знання. Багато учнів мають підвищений інтерес до предмета. Багато учнів стали переможцями II туру олімпіад, були і учасники III туру. Вихованці є учасниками і один призером конкурсу науково -дослідницьких робіт МАН.
   Цінність досвіду: застосування теорії поетапного формування розумових дій на уроках дає можливість навчити математиці всіх учнів, активізувати пізнавальну діяльність, підвищити інтерес до предмету.

1 комментарий:

  1. Шановні колеги ! ВДГО «КРОКС» проводить командні регіональні змагання та вищу лігу чемпіонату України. Гра включає в себе різноманітні конкурси : розумові та спортивні. Для популяризації гри Олександр та Євген Татаринови проводять інтернет змагання. Ці змагання включають конкурси : кросворд ( заявка, основний, складання), спорт, школа, Україна, країна Європи, мистецтво, музика +, пантоміма, окомір, сюрприз, поети. Ознайомлюючи матеріали та перебіг попередньої гри можна переглянути на блозі kroks-rodyna.blogspot.com Можливі формати участі в змаганнях ( гра проводиться без сплати турнірних внесків) : змагання команд на рівні класу; змагання на рівні паралелей або всього навчального закладу, участь у відкритому чемпіонаті Селидівської гімназії Донецької області. Перевірку відповідей, складання протокoлів конкурсів проводять самі учасники гри. Електронна адреса для контактів dnipro1956@gmail.com З повагою Є. Татаринов

    ОтветитьУдалить